En dag på jobbet

Det är väl ungefär så man kan sammanfatta denna dag. Dagen började med en föreläsning i grammatik, där jag som förväntat var den som kunde mest. Därefter en föreläsning i vetenskapligt skrivande. Vi fick tillbaka våra uppsatser och jag behöver ju inte säga att jag blev så jävla förvånad när jag öppnade uppsatsen och såg vad det stod:

En mycket bra och intressant text! Det formella är utmärkt och din tyska är fantastisk!

En dag på jobbet som sagt. När vi sedan skulle kritisera varandras uppsatser, var det vissa som hade åsikter om mina åsikter. Det är ju också så att vissa inte har en jävla aning om vad de pratar om. Så här var det. I min uppsats skrev jag att det är okej att man kanske inte har förståelse för homosexualitet. Vissa tyckte att jag inte alls kunde skriva så, för det är inte okej. Jo, det är okej. Jag kan inte överhuvudtaget förstå hur man kan attraheras av en kvinna. Det är helt jävla oförståeligt. Det finns en helvetes massa saker jag inte förstår mig på. Det är okej att inte ha förståelse för vissa suspekta och ondskefulla saker i samhället. Vissa tyckte också att acceptera och att respektera var samma sak, då jag sa att man kanske inte behöver acceptera allt, men att man behöver respektera. Inkompetens är ordet som beskriver vissa på ett ypperligt sätt.

Hur som helst, så släpade jag ut Nanne på promenad ikväll, men det krävdes en viss övertalning, då kvinnan hellre ville stanna inne och titta på tv. Det är inte acceptabelt! Jag fick ut henne tillslut, som sagt. Dessutom är hon helt jävla besatt av att hon ska skaffa hund. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men det är något med ensamma kvinnor och djur. Emmi Bellman har två katter och är en kvinna i ensamhet. Nanne kommer att bli en kvinna i ensamhet när hon flyttar till en ny lägenhet och därför ska hon skaffa hund. Jag själv föredrar män före hundar, även om klivet däremellan inte är särskilt stort många gånger.

Jag kan också tillägga att Fredrik Kempe ringde mig idag. Det var väldigt trevligt och han ska ringa imorgon igen. Du vet hur det är. Kändisar emellan.

//Worship me, bitches!

Kommentarer
Postat av: Viktor

Nanne skall icke röra på sig. Hon ska sitta och se på tv och äta godis!

2009-03-04 @ 09:03:45
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: Emmi

Asså Emil, in a secret kind of way, kanske du kan ta bort ensamhetsgrejen. IN A SECRET KIND OF WAY, som sagt. Jag attraherar ju en viss person här!

2009-03-04 @ 22:06:23
Postat av: Nanne aka Världsdiktatorn

Jo, egentligen är det ju så. Jag är ju soffpotatisen själv. Vet inte riktigt vad för läskigt inflytande Emil egentligen har över mig... Men något som han aldrig kan ändra på är att jag trots allt kommer att bli världsdiktator en vacker dag, sedan kan ju du Emil sitta och fika med Kungen så mycket du vill!

2009-03-11 @ 17:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0