Mm, tacobuffé!

Igår på kvällen var det återträff med Flobygänget. Jag, Emmi Bellman, Sugen och Moa. Det var mycket länge sedan jag skrattade så mycket. Vi kacklade som höns inne på restaurangen och jag tvivlar inte en sekund på att det var vi, som hördes mest. Hur som helst fanns det mycket att notera under kvällens gång:

1. Det hela började lovande då Moa glatt betalde sin dricka, utan att ta med sig den. Vid ett senare skede visade det sig att Emmi Bellman har lite känsliga nerver, då hon påstod att jag stressade henne under själva momentet, där man skulle ta åt sig en massa mat. Jag själv tänkte bara passa på att ta så mycket som möjligt medan det ändå fanns kvar! Dessutom tyckte jag det var väldigt dyrt och därför försökte jag äta så mycket det bara gick. Det pumpar Småland i mina ådror.

2. En grej som jag egentligen redan visste, var att Moa röker jävligt snabbt, men jag kom inte ihåg att det gick så snabbt! Det var liksom ut, sug och in igen. Mycket imponerande. Därtill är jag mycket imponerad över att hon körde bil med ett par riktigt fancy stövlar, som inte direkt hade den lilla klacken. Återigen mycket imponerande.

3. När det väl var dags att gå, kunde man ju hoppats på att det skulle gå det smidigt och inte vara allt för uppmärksamhetsväckande. Så var inte fallet. Vi alla resor oss lugnt och tar på oss våra jackor. Sedan ska vi gå. Jag och Emmi Bellman upptäcker att Moa inte riktigt har koll på att det står en unge bakom henne och vi vrålar "aaaaktaaa!!!" Moa vänder sig om och slår väskan i huvudet på ungen och vrålar. Ungen ser förskräckt ut och Moa fortsätter: "Oj, förlåt, oj förlåt, hur gick det!" Hon ignorerar ungen och vänder sig till föräldrarna och konstaterar att ungen tycks le. Sedan var det bara att ta sig ut så smidigt som möjligt tillsammans med hela restaurangens uppmärksamhet. Mycket underhållande.

4. Efter detta bestämde vi oss för att ströga (man åker omkring helt enkelt) i Moas bil, vilket var ytterst roande. Vi åkte till Pressbyrån för att köpa diverse godsaker och sedan strögade vi. Emmi Bellman satt och tittade ut igenom fönstret och filosoferade, Sugen sög så hårt på sina klubbor, så att det ekade i bilen, Moa satt och svor för att de inte spelade rätt musik på radion och jag själv satt med min dricka mellan benen och smekte korken. Vi är fierce, fabulous and flawless! När vi sedan inte riktigt visste vad vi skulle göra tog Sugen till tal: "Vi åker till Pressbyrån och köper mer djungelvrålsklubbor! Eller nej förresten! Jag tror jag spaaaar mig till helgen!!!" Sedan skiljdes vi åt. Allihopa i varsin bil, utom Bellman som inte har körkort. Underbart.

Det här var några av kvällens alla höjdpunkter. Många fler fanns det, men jag orkar inte skriva mer. Här hemma i min gamla stad finns det inte mycket att göra. Ja, jag säger det bara. Nanne ska också hem till sin stad. Dock är jag lite orolig, för att hon kommer gödas av sina vänner! I och för sig är väl precis det som mina vänner gör med mig när jag är hemma! Hej och välkomna till Fatcamp våren 2009!

//Worship me, bitches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0